Sabtu, Februari 22, 2014

Angah nak makan kat kafe Jebat!

 "Nak makan kat kafe Jebat!"

Itulah jawapan adik perempuan saya apabila saya tanya mahu makan di mana sempena sambutan hari lahirnya awal Mac nanti. Dalam banyak-banyak tempat yang saya suggest untuk kami sekeluarga keluar makan, tanpa berfikir panjang (dan dengan muka penuh teruja), Angah pilih kafe Jebat.

Kalau nak tahu, kafe Jebat yang dimaksudkan oleh Angah ialah kafe 'Jiran' di Kuang. Kafe tulah  yang jadi kafe Uwais dan Wahab (abang si Jebat) dalam drama berantai 'Bukan Kerana Aku Tak Cinta'.  Drama yang tengah hottttt meletup sekarang. Begitu sekali penangan drama tu! Selama ni,  sekalipun dekat dengan rumah, tak pernah Angah heran nak pergi makan dekat situ. Hahaha! Saya hanya mampu senyum dan gelak dalam hati.

Kredit imej: Astro

Memang sekarang, satu isi rumah tonton drama ni! Selalunya kalau drama bersiri, (especially yang cerita kahwin kontrak, kahwin mula-mula tak suka, kahwin pilihan mak bapak then segan-segan, malu-malu) tak ada siapa pun rajin nak follow. Lately,  ibu asyik tergaru-garu hati nak tau apa jadi pada Jebat. Angah tengok cerita korea dia tanya citer Jebat ke? Bott yang anti drama bersiri pun jadi tertunggu-tunggu! "Episod baru Jebat dah keluar?" Itu jelah soalan dia. (Kes tak hafal waktu siaran & tak leh terima hakikat yang Jebat  & Mastura bersiaran 3 kali seminggu je).

OKlah, Cekengah. Nampak gaya,  ke kafe Jebat lah kita yea. Insya-Allah.

*Kafe Jiran menyajikan hidangan barat. Beberapa kenalan saya yang dah berkunjung ke kafe tersebut bagi reviews yang positif. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.